وقف می تواند در اقتصاد مقاومتی نقش ایفا کند


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 12 فروردين 1395
بازدید : 213
نویسنده : فــردیـن احـمدی
رئیس اوقاف بشاگرد گفت: کسانی که اموالی خود را وقف می کنند به مردم این امکان را می دهند که بر ثروت و قدرت خود تکیه کند و نیازمند بیرون نباشد.

 

محب زاده

به گزارش عصر بشاگرد؛مصطفی محب زاده رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بشاگرد در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز گفت: ما معتقدیم در حوزه اقتصاد با معرفی، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و بهره وری از موقوفات می توان بازده مالی موقوفات را افزایش داد و وقف می تواند در توزیع عادلانه ثروت، فقرزدایی، اقتصاد بدون نفت، ایجاد عدالت اجتماعی و تعدیل مشکلات اقتصادی تاثیر گذار باشد.

وی افزود: اما این که چگونه می تواند وقف در اقتصاد مقاومتی نقش ایفا کند باید گفت که وقتی اموالی در قالب موقوفات در اختیار جامعه مسلمین قرار می گیرد، این فرصت به عموم مردم داده می شود تا از آن بهره مند شوند و به شکلی هزینه های عمومی مردم کاهش می یابد. همین کاهش هزینه ها، موجب افزایش ثروت و سرمایه گذاری مردم در بخش های دیگر می شود و فرصت تولید و کارهای دیگری را فراهم می آورد.

محب زاده اظهار کرد: کسانی که اموالی خود را وقف می کنند به مردم این امکان را می دهند که بر ثروت و قدرت خود تکیه کند و نیازمند بیرون نباشد؛ زیرا هر کشور و جامعه ای وقتی نیازهایش را خود برطرف کند و نیازمند بیرون نباشد دیگر نیازی نیست که ثروت و قدرت را از کشورهای خارجی وارد کند و دچار وابستگی شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه بشاگرد تصریح کرد: این جهت دهی موجب می شود تا دولت بتواند از یک ظرفیت بالقوه برای برطرف شدن فقر، محرومیت، تامین بهداشت، توسعه فرهنگی و اجتماعی بهره برداری کند.

وی با اشاره به نام گذاری سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» توسط رهبر معظم انقلاب گفت: اقتصاد مقاومتی از مهمترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری و از مطالبات مردمی و چند سالی است که این طرح به دولت ابلاغ شده است و باید به بهترین شکل ممکن عملیاتی شود.

 

انتهای پیام//




:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: اقتصاد مقاومتی,امورخیریه بشاگرد,رئیس اوقاف,وقف در اقتصاد مقاومتی,جامعه مسلمین,سرمایه گذاری ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 1641
بازدید کل : 125087
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com